Εδώ σας δίνω 5 σημεία εκκίνησης για την απλοποίηση του σχεδιασμού της ιστοσελίδας σας:
Εστιάστε μόνο στα ουσιώδη στοιχεία
Αυτό το πρώτο βήμα φαίνεται μάλλον προφανές: Φυσικά και θα πρέπει να δώσω την έμφαση στα βασικά στοιχεία της ιστοσελίδας μου, τι είμαι εγώ, χαζός; Αλλά τελικά, ένας εκπληκτικός αριθμός ιστοσελίδων αποτυγχάνουν να επιτευχθεί αυτό και το αποτέλεσμα είναι ένα μεγάλο χάος από σημαντικά και ασήμαντα στοιχεία διασκορπισμένα σε μια ιστοσελίδα. Το έχω κάνει κι εγώ πολλές φορές. Να μήν το παίζω έξυπνη.. Είναι δύσκολο να είσαι αντικειμενικός και να ιεραρχήσεις τι είναι σημαντικό ή όχι, γιατί όλα φαίνονται απαραίτητα. Πρέπει ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας να είναι απλούστατος και εστιασμένος μόνο στις απαραίτητες πληροφορίες, ακριβώς όπως και με κάθε καλό σχέδιο ή έργο τέχνης. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να θέσετε στο επίκεντρο μόνο τα ουσιώδη στοιχεία.
Χρησιμοποιήστε τον κανόνα 80-20Τι είναι το 20% σε μια σελίδα που δίνει το 80% της αξίας της και του περιεχομένου της; Θα μπορούσε να είναι ένα αντίγραφο από ενα κείμενο, μια κριτική, μαρτυρίες, λογότυπα, μέσα ενημέρωσης, καθώς και μια φόρμα εγγραφής ή ενα κουμπί που σας προτείνι μια δράση, για παράδειγμα. Αυτό είναι το 20% εκεί. Στην ιστοσελίδα σας, καθώς και για κάθε μεμονωμένη σελίδα, επικεντρωθείτε στην εμφάνιση μόνο του 20% των στοιχείων, που πουλάνε το 80% αυτού που θέλετε να προωθήσετε.Αυτό δεν είναι απλώς ένα τεχνικό βήμα, αλλά μια βασική αρχή που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως οδηγό σας για να απλοποιείτε τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας συνεχώς. Ο κανόνας 80-20 θα βοηθήσει στην απλοποίηση του σχεδιασμού της ιστοσελίδας σας, ώστε να μειώσετε τα στοιχεία του site σας στα βασικά. Αυτό που είναι πραγματικά απίθανο, είναι ότι ο κανόνας 80-20 μπορεί να βοηθήσει να αυξήσει τα επιθυμητά αποτελέσματα που ελπίζουμε να επιτύχουμε στην ιστοσελίδα σας. Πώς; Με το να υπάρχουν λιγότερες πληλοφορίες που αποσπούν την προσοχή του επισκέπτη και τον ωθούν να φύγει από τη σελίδα.
Απαλλαγείτε από όλα τα περιττά στοιχεία
Και εδώ συνεχίζουμε με τον κανόνα 80-20.Τώρα που έχετε εντοπίσει το 20% του περιεχομένου που θα σας φέρει το 80% των επιθυμητών αποτελεσμάτων σας, ήρθε η ώρα να απαλλαγείτε από όλα τα περιττά στοιχεία. Με άλλα λόγια, το 80% του περιεχομένου που θα σας φέρει μόνο το 20% των αποτελεσμάτων. Θα μπορούσε να είναι ένα social media link, κάποια widgets, στοιχεία του sidebar, στοιχεία ενός blog που δεν είναι απαραίτηα (ημερομηνία, ώρα, συγγραφέας, ο αριθμός των παρατηρήσεων, κλπ) ή σύνδεσμοι στο υποσέλιδο.
Μειώστε τον αριθμό των σελίδων
Ένα μεγάλο μέρος της απλοποίησης του σχεδιασμού της ιστοσελίδας σας είναι να έχετε απλά λιγότερα σημεία για να εξερευνήσετε και να κάνετε κλικ. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με τη διαλογή και την καταμέτρηση των σελίδων σας.
Ετσι ώστε να απαλλαγείτε από περιττές σελίδες που βαθιά μέσα σας γνωρίζετε ότι δεν χρειάζονται, ή τουλάχιστον να συνδυάσετε πολλαπλές σελίδες σε μια.Πρώτον, προσπαθηστε να μπείτε στη νοοτροπία του επισκέπτη – εάν επρόκειτο να φτάσετε στην ιστοσελίδα σας, ποια είναι τα βασικά πράγματα που θα θέλατε να κάνετε; Για παράδειγμα, να μάθετε κάποια πράγματα για τις υπηρεσίες που προσφέρετε; Ή να επικοινωνήσετε μαζί σας; Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας διευκολύνουν ό, τι είναι αναγκαίο και τίποτα περισσότερο. Μην κρατάτε περιττές σελίδες στην ιστοσελίδα σας, απλώς επειδή νομίζετε ότι χρειάζεται, ή επειδή τις έχουν κάποιες άλλες ιστοσελίδες . Όταν μειώσετε τον αριθμό των σελίδων στον ιστοχώρο σας, όχι μόνο είναι πιο εύκολο για τους επισκέπτες σας να επικεντρωθούν περισσότερο στο περιεχόμενο σας, διότι υπάρχουν λιγότερα μέρη για να κάνουν κλικ γύρω, αλλά το μενού πλοήγησης σας είναι πολύ πιο απλό.Έχουμε όλοι πέσει κάποια στιγμή σε ιστοσελίδες με πάρα πολλά στοιχεία στο μενού πλοήγησης. Δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε την πλοήγηση, γιατί έχουμε άπειρες επιλογές. Και όταν το μυαλό μας είναι σε σύγχυση με τις τόσες πολλές επιλογές, τότε πάμε στην επιλογή τίποτα. Απλώς φεύγουμε από την ιστοσελίδα. Όσο το δυνατόν λιγότερα στοιχεία μενού πλοήγησης έχετε, τόσο η ιστοσελίδα σας είναι απλούστερη αλλά και πιο ελκυστική και πιο φιλική προς τους επισκέπτες.
Αποκτήστε περισσότερο περιεχόμενο στο πάνω μέρος της σελίδας
Μελέτες έχουν δείξει ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων, περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο πάνω μέρος μιας ιστοσελίδας (αυτό που εμφανίζεται στην οθόνη χωρίς κύλιση προς τα κάτω). Έτσι, εάν θέλετε να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας σας,φροντίστε να έχετε το κύριο περιεχόμενο και τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε στους πελάτες σας στο πάνω μέρος της σελίδας σας. Μπορείτε να κάνετε κάτι τόσο απλό όσο το να μειώσετε το ύψος της κεφαλίδας, εάν έχετε απλώς ένα λογότυπο και ένα μενού πλοήγησης στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας σας.
Περιορίστε την παλέτα χρωμάτων σας
Είναι εύκολο να παρασυρθούμε με τα χρώματα. Γιατί να περιοριστείτε σε 2 ή 3 χρώματα, όταν μπορείτε να έχετε 12 ή 13; Αλλά για να απλοποιήσετε το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας οπτικά, θα πρέπει να περιορίσετε τα χρώματα του σχεδίου σας. Σε περίπτωση αμφιβολίας, χρησιμοποιήστε λιγότερα χρώματα. Θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με το σχέδιό σας, φυσικά, αλλά να προσπαθήσετε να καταλήξετε με όχι περισσότερα από 2 ή 3 χρώματα για αρχή. Εάν χρειάζεστε περισσότερη απλότητα στο σχεδιασμό σας, χρησιμοποιήστε αποχρώσεις του ίδιου χρώματος – π.χ γαλάζιο για το φόντο και σκούρο μπλε χρώμα για κεφαλίδα και στοιχεία μενού.